سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان سفر به استانبول

مسافران و گردشگران تمایل دارند که برنامه ریزی سفر خود را برای زمانی انجام دهند که از هر نظر سفری عالی را تجربه نمایند. اگر بخواهیم وقت خاصی را برای بهترین زمان سفر به استانبول مشخص کنیم، تقریباً نمی توانیم چرا که این شهر در هر زمانی زیبایی های خود و همچنین مزایای خود را دارد. کمتر شهری مثل استانبول در این کره خاکی وجود دارد که در تمامی فصول سال دارای زیبایی ها و تفریحگاه های خاص همان فصل را داشته باشد، مثلا عاشقان دنیای مد و لباس می توانند در تمامی فصل های سال از مراکز خرید و پاساژهای استانبول خرید کنند و حتی در روزهای پایانی هر فصل تمامی مراکز خرید استانبول اجناس خود را حراج می کنند و اقلام فصل گذشته را با قیمت مناسب و حداقل عرضه می کنند که شما می توانید با آفر توراستانبول به این شهر زیبا سفر کنید. از مراکز خرید استانبول می توان به مرکز خرید زورلو (Zorlu Center)، کانیون (Kanyon)، مرکز خرید مرمره (Marmara Forum)، استانبول مال (Mall of Istanbul)، جواهیر، کانیون، خیابان استقلال و ...اشاره کرد.

آب و هوا در استانبول:

متوسط ??دما در استانبول بسیار متفاوت است. با توجه به رطوبت ، دمای هوا در بیشتر سال به استثنای بعضی از هفته های سرد در زمستان ، احتمال کم بارش در بیشتر سال وجود دارد. استانبول در مقایسه با مقاصد گردشگری در سراسر جهان تا حدودی معتدل است. اگر به دنبال گرمترین زمان برای بازدید از استانبول هستید ، گرم ترین ماه ها اوت ، جولای و سپس ژوئن است و گرمترین زمان سال به طور کلی اواخر ماه ژوئیه است که اوج به طور منظم در حدود  (31.7 درجه سانتی گراد) است که درجه حرارت به ندرت (22.9 درجه سانتی گراد) در شب کاهش می یابد.

چهار فصل استانبول:

بهار (مارس تا مه)

تابستان (ژوئن تا آگوست)

پاییز (سپتامبر تا نوامبر)

زمستان (دسامبر تا فوریه)

بارش (بارش باران یا برف) در استانبول:

اگر آب و هوای خشک همان چیزی است که شما دنبال آن هستید ، ماه هایی که کمترین احتمال بارش قابل توجهی در استانبول دارند ، ژوئیه ، آگوست و سپس ماه مه است. توجه داشته باشید که در این بخش "بارش قابل توجه" داریم کمترین احتمال باران یا برف در حدود اواسط تا اواخر مرداد رخ می دهد. به عنوان مثال ، در هفته 20 اوت به طور متوسط ??هیچ روز بارش وجود ندارد. در مقابل ، به احتمال زیاد در اواخر ژانویه باران یا برف می بارد که میانگین آن 2 روز بارندگی در هفته 22 ژانویه است.ایستگاه های هواشناسی میزان خوبی از برف فصلی را گزارش می کنند که احتمالاً در حدود فوریه عمیق تر خواهد بود ، خصوصاً نزدیک اواسط فوریه. بهترین زمان برای اسکی در استانبول است .

رطوبت و باد در استانبول:

استانبول ماههای کمی مرطوب دارد و ماههای معتدل آن در طرف مقابل سال است. کمترین میزان هوا در ماه جولای (رطوبت نسبی 49.6?) و مرطوب ترین ماه ژانویه (66.4?) است.باد در استانبول معمولاً معتدل است . بادگیرترین ماه آگوست است و به دنبال آن فوریه و جولای است.




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 99/1/27 ] [ 2:53 عصر ] [ ایرج حسنی ]