سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به جزیره ی زیبا و دیدنی قشم

قشم جزیره ای بکر و سرشار از دیدنی های طبیعی است که علاوه بر زیبایی های طبیعی و بکرش، خرید در بازار های زیبای آن نیز جذاب و دیدنی است. در میان مقاصد گردشگری داخلی، قشم جاهای دیدنی بسیاری دارد که هر گردشگری تمایل دارد تا از سواحل و جنگل و غار و مراکزخرید رنگارنگ قشم دیدن کند. در واقع قشم جاذبه های زیادی برای دیدن دارد؛ جاذبه های تاریخی قشم به قدری زیاد است که اگر تمام زمان سفرتان به قشم را بگذارید، باز هم زمان کم می آورید. علاوه بر این قشم پر از جاذبه ی طبیعی است که تماشای هر کدام از این جاذبه می تواند حال و هوایتان را عوض کند.

بهترین زمان سفر به قشم

قشم زیبا آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و در گرمای بالاتر رطوبت آن نیز بسیار افزایش می یابد و به طور کلی بیشترین دمای قشم 46 درجه و کمترین دمای آن 16 درجه‌ی سانتیگراد ثبت شده است.

سفر به قشم عمدتا در فصول سردتر سال پیشنهاد می شود و در تابستان سفر به قشم بسیار سخت تر از سایر فصول است و با افزایش دما رطوبت هوا نیز بیشتر می شود.

به طور کلی گرمترین فصل قشم از اواسط تیر تا اواسط شهریور است و سردترین ماه های قشم هم دو ماه دی و بهمن هستند.

بنابراین بهترین زمان سفر به قشم، فصل بهار و ماه آخر فصل زمستان است.

جاهای دیدنی قشم

قشم یکی از بزرگترین جزایر توریستی ایران در خلیج فارس است که در استان هرمزگان و قلب تنگه هرمز واقع شده است. جاهای دیدنی قشم به آن لقب شهر عجایب هفتگانه ایران را داده است. این منطقه با دارا بودن آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری جذاب به یکی از مناطق توریستی ایران تبدیل شده، که همه ساله گردشگران ایرانی و خارجی زیادی از آن دیدن می کنند. برای بازدید از جاهای دیدنی قشم توصیه می کنیم، که به دلیل آب و هوای گرم و شرجی در این منطقه در فصول پاییز و زمستان به این جزیره سفر کنید. اگر تا به حال به این جزیره سفر نکرده اید و با جاذبه های گردشگری این منطقه آشنایی ندارید، خواندن این مطلب رابه شما توصیه می کنیم.

جزیره هنگام

این جزیره دو کیلومتر از قشم فاصله دارد و در جنوب شرقی جزیره واقع شده است. جزیره هنگام قشم حدودا 34 کیلومتر مربع مساحت دارد و بر روی نقشه به صورت یک مخروط ناقص می باشد. در این جزیره هم شاهد ساحل شنی و هم ساحل صخره ای هستیم. در بخش هایی از ساحل نیز به دلیل وجود نوعی کانی در ماسه ها، درخشان به نظر می رسند. با ورود به جزیره هنگام به یکی از جاهای دیدنی قشم پا گذاشته اید که با فرارسیدن شب به دلیل وجود فیتوپلانکتون های دریایی که از نور نور ساطع می کنند، ساحل را نورانی و به رنگ آبی درخشان خواهید دید. جالب است بدانید که برای اولین بار مزرعه پرورش کروکودیل در ایران به نام پارک کروکودیل قشم (نوپک) در این جزیره ساخته شده است. در جزیره هنگام سه روستا به نام های هنگام قدیم، هنگام جدید (ماشی) و هنگام غیل وجود دارد که در آن ها اثری از جاده و ماشین به چشم نمی خورد. گهگاهی می توانید در ساحل این منطقه دلفین های در حال شنا را مشاهده کنید که جزء حیات وحش فوق العاده این منطقه به شمار می رود. گردشگران تور قشم می توانند به راحتی با قایق خود را به این جزیره برسانند و از دیدن آن لذت ببرند.




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 99/1/27 ] [ 3:13 عصر ] [ ایرج حسنی ]