سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ام دی اف چیست

برگرفته شده از درب های MDF cnc - درباران : ام دی اف(MDF  ) مخفف واژه Medium Density Fiberboard  است که جزء فرآورده های چوبی محسوب می شود.MDF نوعی تخته فیبر است که به روش  خشک تولید می گردد.چگالی آن بین 650تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است.

 

ام دی اف(MDF) را پس از تولید می توان روکش نمود.روکش های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط هایی مانند آشپزخانه کمک می کند.روکش ملامینه متداول ترین نوع روکش برای MDF می باشد که در این فرایند کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می شود.

درب های داخلی دارای تنوع زیادی می باشند از ساختار های چوبی و ABS و HDF و درب های MDF تا درب های  کامپوزیتی جز درب های داخلی ساختمان به حساب می آیند. یکی از انواع درب که قابلیت روکش پذیری خوب با روکش های ملامینه و PVC دارد درب MDF می باشد. MDF مخفف تخته فیبر فشرده با دانسیته متوسط می باشد که با فرآیند تولید فیبر و فیبریلازیسون و ترکیب مواد شیمیایی محرک چسب و چسب های اوره فرومالدئید و فنول فرمالدئید تولید می شود.

 

در تولید MDF مورد استفاده در درب MDF از سرشاخه های درختی و محصولات چوبی قابل استفاده ی دست دوم بدون فلز استفاده می شود. مهتر عامل برای تولید درب MDF شرایط پرس می باشد. با توجه به استفاده از چسب های  ساخت اوره فرمالدئید که چسب های گرما سخت می باشد باید از پرس های گرم هیدرلیکی استفاده شود.




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 96/3/3 ] [ 3:1 صبح ] [ ایرج حسنی ]