سفارش تبلیغ
صبا ویژن

top tether چه کاری انجام می دهد؟

 

Top Tether در صندلی نوزاد ماشین

وقتی شما صندلی ماشین برای نوزاد خود می خرید و می خواهید صندلی را در ماشین محکم کنید، باید از سیستم ایزو فیکس که روی صندلی نوزاد قرار دارد یا کمربند ایمنی ماشین استفاده کنید.

در این مقاله ما شما را با این وسیله ی کاربردی به نقل از نی نی مد معرفی میکنیم.

تقریبا همه ی ایزوفیکس ها دارای یک اهرم ایمنی سوم بسیار مهم  به نام   Top Tether در پشت صندلی هستند که مانع حرکت بیش از حد صندلی نوزاد در زمان تصادف می شود.

ما در این مطلب به نحوه استفاده، کاربردها و مزایای Top Tetherمی پردازیم

همانظور که گفتیم Top Tether یک اهرم سوم در ایزوفیکس در صندلی ماشین کودک است و در پشت صندلی قرار دارد که یک قلاب در انتهای طناب آن قرار دارد. طناب این قسمت دارای علامت سبز رنگی است که نشان دهنده محکم شدن کافی طناب است.

چگونه از top tether استفاده کنیم؟

top tether از بالای صندلی ماشین رد می شود و قلاب آن در قسمت مخصوص خود متصل می شود.

نگه دارنده قلاب Top tether در همه ی ماشین ها با لوگوی مخصوص خود علامت گذاری شده و جای یکسانی ندارد که باید به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کرد.

در بعضی ماشین ها پشت صندلی و یا در سقف ماشین و… می توان آن را پیدا کرد.

top tether چه کاری انجام می دهد؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، ایزوفیکس صندلی ها یک اهرم ایمنی سوم دارند که از حرکت کردن  جابجا شدن صندلی نوزاد در تصادفات جلوگیری می کند. طناب و قلاب این اهرم مانند بازوی های ایزوفیکس در پشت صندلی نوزاد قرار دارد.

در زمان تصادف صندلی نوزاد به جلو حرکت می کند که این اهرم می تواند عضوی موثر برای جلوگیری از نیروی کششی که در زمان تصادف به وجود آمده، باشد.

فواید top tether

بسیاری از صندلی هایی که ایزوفیکس دارند، به جای استفاده از این نگه دارنده، از پایه ای که به کف ماشین متصل می شود استفاده می کنند. به طور کلی هر دو یک کار را انجام می دهند.

منبع : https://ninimod.com/

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 99/11/30 ] [ 8:0 صبح ] [ ایرج حسنی ]