سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاها و میوه های آبرسان پوست و بدن

حتما تا به حال توصیه هایی که در مورد نوشیدن آب در طول روز می شود، را شنیده اید. آب رسانی به بدن و هیدراته ماندن یکی از اصول اولیه سالم ماندن است و کم آبی بدن می تواند به مشکلات سلامتی جدی منجر شوند.

درست است که مصرف آب یکی از بهترین راه های هیدراته ماندن است، اما آیا فقط آب است که می تواند این نیاز بدن را رفع کند؟ البته که نه، بسیاری از مواد غذایی وجود دارند که حاوی مقادیر بسیار زیاد آب هستند و مصرف آن ها می تواند به خوبی به بدن آبرسانی کند.

در این مطلب به 10 مورد از بهترین مواد غذایی آبرسان می پردازیم، لطفا با مجله سلامت همراه باشید.

خوراکی های آبرسان

آبرسانی بدن ارتباط مستقیمی با عملکرد مطلوب ما در انجام کارهای روزمره مان دارد و تا حدود زیادی از خستگی زودرس پیشگیری می کند، گاهی حتی دلایل سردردهای گاه و بی گاهی که فکر می کنیم بخاطر خستگی است، ناشی از همین کم آبی جزئی بدن است.

Scott-MacLean می گوید: "حتی کم آبی جزئی بدن می تواند بر روحیه، حافظه، توجه و هماهنگی شما و همچنین سطح انرژی شما تأثیر بگذارد. "

بیایید ببینیم که وقتی بدن کم آب می شود، چه اتفاقاتی رخ می دهد؟ Scott-MacLean می گوید: "در هنگام کم آب شدن بدن، سلول ها شروع به جمع شدن و کوچک شدن کرده و خون هم غلیظ تر می شود. در این شرایط تولید ادرار کاهش می یابد و بدن برای تنظیم دما شروع به مقابله می کند. بدون آب بدن عرق نمی کند و احساس تشنگی به مراتب افزایش می یابد."

در حالی که نوشیدن آب بهترین راه برای آبرسانی است، اما غذاهای سرشار از آب نیز وجود دارند که می توانند در آبرسانی بدن شما موثر باشند.

[ سه شنبه 99/4/31 ] [ 6:37 عصر ] [ ایرج حسنی ]