سقف عرشه ­فولادی توسط شرکت­های مختلفی تولید می­ شوند و اگرچه شباهت­ هایی بین پروفیل­های تولیدی آنها وجود دارد، ابعاد و شکل دقیق آنها ممکن است متفاوت باشد. در کل دو نوع سقف عرشه فولادی از نظر شکل پروفیل موجود است:

پروفیل­ های قفل شونده

پروفیل ­های ذوزنقه­ ای

سرعت ساخت

بسته­ های سقف عرشه فولادی می­توانند با استفاده از جرثقیل بر روی سازه قرار گیرند و سپس ورقه­ ها یک به یک و با دست در محل نصب شوند. با این روش­، زمان کار جرثقیل به حداقل رسیده و بیش از 400 متر مربع از عرشه­ ها می­ توانند به وسیله یک تیم در یک روز، نصب شوند. استفاده از عرشه­ ها به عنوان سکویی برای ایستادن گارگران، فرآیند ساخت و ساز را تسریع می­کند. با این روش حداقل میلگرد مورد نیاز است و بخش­های بزرگی از سقف به سرعت اجرا می­ شوند. همچنین بتن­ ریزی­ های متوالی با سرعت بالا انجام می ­شود. علاوه برآن، در صورت استفاده از بتن مسلح به الیاف، با حذف زمان آماتورگذاری، کاهش قابل ملاحظه­ ای را در زمان ساخت موجب می­ شود.

تنوع

محصولات عرشه فولادی با عمق­ های 38 تا 76 میلیمتر و ­دندانه­ های با فاصله متفاوت در دسترس هستند. همچنین عرشه های بام را می­توان با ایجاد سوراخ­ هایی در جان مقطع به عنوان یک عرشه عایق در برابر صدا به کار برد. عرشه­ های فولادی با ضخامت­های مختلف برای ملاحظات بیشتر سازه­ای در دسترس هستند. این محدوده وسیع از تنوع و حق انتخاب، عرشه­ های فولادی را برای استفاده در طیف متنوعی از پروژه­ها و طراحی سازه­ ها مناسب ساخته است.

نسبت بالای مقاومت به وزن

استفاده از مقاومت بالای فولاد در طراحی و ساخت عرشه­ های فولادی، موجب شده است که این نوع از محصولات نسبت مقاومت به وزن بسیار بالایی داشته باشند. بنابراین هزینه­های ساخت، اجرا و تحویل کمتر از دیگر سیستم­ ها خواهد بود.

زیبایی

اگرچه عرشه­ های فولادی در وهله اول اعضای سازه­ای هستند، اما اگر در فضای داخلی ساختمان در معرض دید قرار گیرند، بسیار زیبا و جذاب خواهند ­بود. در صورت استفاده از پوشش مناسب، عرشه ­های فولادی بادوام، زیبا و به راحتی قابل نگهداری هستند.

ساخت و ساز در شرایط جوی مختلف

عرشه­ های فولادی می ­توانند در شرایط آب و هوایی گوناگون و با حذف هزینه تأخیر ناشی از شرایط جوی که ممکن است در انواع دیگر سیستم­های سقف به وجود آید، اجرا شوند.

استانداردهای مقاومت در برابر آتش: استانداردهای ULC و UL برای بسیاری از موارد استفاده عرشه فولادی، مثل بام و طبقات، موجود است.