سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان سفر به دبی

از آنجایی که شهر دبی یک شهر صحرایی در کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است جای تعجبی نیست که آب و هوای گرم و روزهای شدیدا آفتابی را پیش روی شما گردشگران قرار دهد و توجه داشته باشید که گرم ترین ماه های دبی بین ماه های می تا سپتامبر می باشد که دمای هوا به 39 و 40 درجه می رسد و احتمال بارش باران تقریبا صفر است که سعی کنید در این فصول تا حد امکان به دبی سفر نکنید.

خرید در دبی

قطعا شنیده اید که دبی مال بزرگترین مرکز خرید در دنیا شناخته می شود که شامل بیش از 1.200 مغازه و بخشی از مجموعه های مرکز شهر دبی محسوب می شود و نکته جالب اینجاست که سه چهارم میلیون نفر در هفته از این مرکز خرید بسیار جذاب و مدرن دیدن می کنند و تعداد زیادی از برند های معروف دنیا در این مکان جمع شده اند : Outlet ها شامل WH Smith و کتاب فروشی ژاپنی Kinokuniya ، در کنار بهترین های دنیای فشن مثل  Givenchy ، Chanel و Dior که همگی در دنیا حرفی برای گفتن دارند و همچنین شهردبی به عنوان گران ترین شهر دنیا شناخته می شود ، بنابراین سعی کنید که پرواز و هتلی که انتخاب می کنید با قیمت های مناسبی باشد.

غذا در دبی

شهر دبی هر ساله دو فستیوال غذا برگزار می کند : فستیوال مزه در ماه مارس و فستیوال غذای دبی در ماه فوریه که کلی هم طرفدار دارد که قطعا تجربه ای جالب برایتان خواهد بود و همچنین دارای بهترین رستوران های دنیا بوده و فرقی نمی کند که دنبال چه غذایی می گردید ، شما آن را در دبی پیدا می کنید چرا که تنوع در این شهر بسیار زیاد است  و در ضمن برند های زنجیره ای و بین المللی همگی در دبی شعبه دارند مثل :  TGI Friday ، McDonald’s ، Sturbucks و Planet Hollywood که همه آنها را می شناسند. اگر هم به دنبال غذاهای سنتی تر هستید از غذاهای خیابانی شهر حتما امتحان کنید چون واقعا خوشمزه و عالی هستند و همانطور که می دانید " شاورما " یک اسنک محبوب در دبی است که به صورت رولتی از گوشت یا مرغ به همراه خیار ، گوجه و خیارشور تهیه می شود و یا تبوله غذای دیگری است که از مخلوط گوجه ، جعفری و نعناع درست می شود. که بسیار لذیذ می باشد حتما تست کنید.

معبد هندو دبی

بخشی از ساکنین شهر دبی را قومیت هندو تشکیل می دهند، به همین دلیل برای بر طرف شدن نیازهای مذهبی این قوم معبد هندو دبی احداث گشته است. هر کجا که تعدادی از پیروان مذهب هندویسم حضور داشته باشند، یک معبد نیز ساخته می شود تا آن ها در کمال آرامش به راز و نیاز و مراسمات مذهبی خود برسند.

هندوهای شهر دبی همان کارگران مهاجری هستند که از کشور سریلانکا و هند به دبی مهاجرت کرده اند. معبد هندو که در قسمت غرب شهر دبی واقع شده دارای یک معماری بسیار جذاب و زیبا می باشد که نظر گردشگران و توریست های تور دبی را به خود جلب کرده است. در روزهای تعطیل شما با سیل عظیم عبادت کنندگان مواجه می شوید که به قصد انجام مناسک و اهدا هدایای خود به معبد هندو دبی آمده اند. آن ها با نظم خاصی به عبادت می پردازند و بعد از اتمام نیایش، با ادای احترام از معبد خارج می شوند. هدایایی که هندوها به خدایان خود تقدیم می کنند شامل: گل، شیر، میوه، نارگیل و شیرینی می شود که این امر تعجب گردشگران تور امارات را بر می انگیزاند. هندوها مراسم مربوط به ازدواج خود را نیز در این معبد به انجام می رسانند.

در معبد هندو دبی بت های مختلفی وجود دارد که با احترام فراوان از آن ها محافظت می شود. معبد هندو دبی تنها معبد شهر دبی است که برای پیروان دین هندویسم در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این معبد در کنار یک مسجد قرار گرفته است و پیروان هر یک از ادیان بدون داشتن مشکلی به راز و نیاز می پردازند.

در مسیر این معبد مغازه هایی وجود دارد که برای گردشگران تور دبی سوغات کشور هند را عرضه می کنند. دسترسی به معبد هندو دبی سهل است و گردشگران تور دبی با استفاده از مترو و تاکسی می توانند به این مکان رفته و از آن بازدید کنند.




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 99/1/27 ] [ 3:2 عصر ] [ ایرج حسنی ]